Papier toaletowy – podstawowy produkt higieniczny

Stosowanie papieru toaletowego do celów higienicznych zostało odnotowane w Chinach w VI w. n.e., przy czym specjalnie wytwarzany papier toaletowy był produkowany masowo w XIV w. Nowoczesny komercyjny papier toaletowy powstał w XIX w., a patent na dozowniki rolkowe uzyskał w 1883 r.

Nowoczesny papier toaletowy

papier toaletowy jumbo w paczceDostępny w kilku rodzajach, w różnych wzorach i teksturach, papier toaletowy może być nawilżany lub perfumowany. Alternatywną metodą pakowania papieru są arkusze przekładane w pudełkach lub luzem do stosowania w dozownikach. Produkty z papieru toaletowego różnią się znacznie pod względem wyróżniających je czynników technicznych, takich jak rozmiar, gramatura, chropowatość, miękkość, pozostałości chemiczne, odporność na przebicie, chłonność wody itp. Większe firmy dysponują bardzo szczegółowymi, naukowymi badaniami rynkowymi w celu określenia, które sektory marketingu wykazują zapotrzebowanie na dany konkretny produkt, np. papier toaletowy jumbo w paczce. Nowoczesny papier toaletowy może być pokryty lekką warstwą aloesu, balsamu albo wosku, które zostały wprowadzone do papieru w celu zmniejszenia jego chropowatości. Jakość jest zazwyczaj określana na podstawie liczby warstw, szorstkości i trwałości. Niskogatunkowy papier toaletowy do zastosowań instytucjonalnych należy zazwyczaj do najniższego gatunku, ma tylko jedną lub dwie warstwy i czasami zawiera niewielkie ilości osadzonego papieru niebielonego.

Średniogatunkowy papier dwuwarstwowy jest lekko teksturowany, aby zapewnić pewną miękkość i jest nieco mocniejszy. Wysokiej jakości papier toaletowy może mieć balsam i wosk oraz dwie do czterech warstw bardzo drobno zmielonego papieru. Jeśli jest sprzedawany jako „luksusowy”, może być wytłaczany, perfumowany, kolorowy lub wzorzysty.